Аналіз роботи
Підсумки роботи методичного об’єднання
за 2012 – 2013 навчальний рік, мета і завдання
методичної роботи на 2012 – 2013 н. р.
У період, коли освіта України набуває кординальних змін,
виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання,
в залученні інноваційних методик до процесу формування в
учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному
суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати
нестандартні рішення, творчо підходити до вирішення тієї чи
іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати
своєї діяльності.
Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку
нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на
рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і
творчої активності. Щоб учень відчував себе рівним серед
рівних, необхідно озброїти його техніками та прийомами,
спрямованими на розвиток пам’яті, уваги та образного мислення,
сформувати навички дослідницької поведінки, зберегти при
цьому фізичне та психічне здоров’я кожної дитини. Тому метою
роботи нашого педагогічного колективу є створення умов для
розкриття всебічного розвитку дитини та підготовкою його до
життя в суспільстві.
Належну увагу педагоги приділяли новим освітнім
технологіям, вдосконаленню змісту виховання, вивченню
комплексних інноваційних підходів до організації
життєдіяльності початкової ланки.
Для підвищення рівня ефективності сучасного уроку класоводи
широко впроваджують у практику своєї роботи елементи
педагогічного досвіду своїх шкільних колег, педагогів міста,
області. Вони використовують інтерактивні технології навчання
для формування компетентностей як інтегрованого результату
навчальної діяльності.
Кожен вчитель брав участь у роботі методичного об’єднання:
готували доповіді, реферати, давали відкриті уроки, виховні
заходи, готували виставки дидактичного матеріалу та
унаочнення. Акцентувалася увага на питаннях самоосвіти
вчителів. Перед кожним з педагогів ставилась задача – не просто
працювати над вибраною темою, а обов’язково поділитися
досвідом своєї праці. Молдченко М.В. працювала над
проблемним питанням «Проведення інтегрованих і
нетрадиційних уроків з читання та розвитку мовлення». Вона
поділилася досвідом із колегами, провела відкритий урок з
позакласного читання у 1 класі «Малі казки багато розуму
навчають». Гурчак Л.В. провела відкритий урок з української мови
у 4 класі «Весна іде, красу несе!», показавши практичне
впровадження в дію інноваційних форм та методів роботи на
уроках української мови, а також підготувала на одне із засідань
творчий звіт та презентацію «Інтерактивні ігрові технології як
засіб розвитку і самореалізації учня», поділившись досвідом з
колегами про результати своєї праці. Городецька О.Л. – вчитель
2 класу, тому проблемним питанням обрала для себе «Розвиток
зв’язного мовлення в учнів на уроках читання
та української мови». Вона поділилася досвідом своєї роботи і
провела відкритий урок з читання. Науменко І.М.
працювала над використанням на уроках розвивальних та
дидактичних ігор.
Традиційним для вчителів початкових класів стало проведення
тижня молодших школярів. У минулому навчальному році
тиждень для учнів початкової ланки пройшов на тему: «Від
майстерності педагога до особистості дитини». Протягом якого
було проведено виставку дитячих робіт «Це ми вміємо»,
виставку робочих зошитів, вікторину для учнів «Пізнайко»,
літературні ігри.
Протягом навчального року молодші школярі беруть участь в
різноманітних конкурсах, святах, виставках.
Педагоги вміло передають знання, формують уміння і навички,
виховують своїх учнів добрими, самостійними, працьовитими
дітьми. Тісно співпрацюють з вихователями, шкільним
психологом та логопедом, взаємовідвідують уроки, спільно
вирішують проблемні питання, що виникають в процесі навчання
та виховання. Та головне, вчителі початкових класів прагнуть
здружити школярів між собою, зробити шкільне життя дітей
цікавим і захоплюючим.
Аналіз роботи свідчить, що за минулий рік значно підвищився
рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до
виховної та розвивальної функцій навчання, до пошуку його
ефективних форм і методів. Завдання, які були поставлені м/о
на поточний рік – виконані.
У цьому навчальному році наше методичне об’єднання буде
продовжувати працювати над проблемною темою «Корекція та
розвиток пізнавальних та фізичних можливостей на основі
заснування інноваційних технологій» і за такими напрямками:
- систематизувати роботу вчителів по самоосвіті;
- формувати в педагогів критичний підхід до аналізу власних
уроків;
- удосконалювати методику застосування наочних посібників,
дидактичних матеріалів на уроках та в позаурочний час;
- використовувати інноваційні технології навчання для
формування компетентностей як інтегрованого результату.