Проблема ШМО класних керівників:
«Виховання всебічного розвитку особистості, її національної свідомості та моральних норм»
«Мистецтво та майстерність, навчання та виховання полягає в тому, щоб розкривши сили і можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці»
В.О. Сухомлинський
Мета: сформувати свідомого громадянина,
патріота, професіонала, людину з притаманними їй особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення, вчинками та поведінкою, спрямованими на саморозвиток та розвиток демократичного громадського суспільства в Україні.
Завдання: 1. вдосконалювати свою професійну
кваліфікацію.
2. Спрямовувати виховний процес на удосконалення форм і методів виховання на основі досягнень науки і передового педагогічного досвіду.
3. Вивчення передового досвіду Гурчак Лариси Володимирівни по роботі з батьками «Єдність школи і сім'ї у вихованні молодших школярів».
4.Впровадження програми «Я і світ». З метою підвищення ефективності виховного процесу використовувати творчі можливості вчителів у справі розвитку особистості учнів.
Науково – дослідницька робота
класних керівників
П. І. Б. |
Дослідницька робота |
Гурчак Л. В. |
Пізнання краси і виховання почуттів в учнів початкових класів |
Науменко І. М. |
Виховання моральних почуттів у молодших школярів |
Молодченко М. В. |
Естетичне виховання молодших школярів |
Городецька О. Л. |
Організація навчальної діяльності класного колективу |
Орел М. С. |
Розвиток особистості учня на основі використання інноваційних технологій |
Соф'янчук Є. О. |
Виховання моральних почуттів школярів |
Гуненко Т. В. |
Утвердження принципів загальнолюдської моралі: правди, доброти, патріотизму, працелюбності та інших доброчинностей |
Ковблюк В. М. |
Прищеплення здорового способу життя в учнів, шляхом формування моральних якостей особистості |
Живага Н. І. |
Формування виховного впливу колективу на особистість |
Аналіз роботи
методичного об’єднання
класних керівників
Оленокосогорівської ЗШ І-ІІІ ступенів
за 2012-2013 навчальний рік
Працюючи над проблемою школи «Підвищення якості і ефективності уроку в сучасній школі особистісно–орієнтовного навчання і виховання учнів та творчого розвитку вчителя та учня класні керівники поставили перед собою мету сформувати свідомого громадянина, патріота, професіонала, людину з притаманними їй особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення, вчинками та поведінкою, спрямованими на саморозвиток та розвиток громадського суспільства.
Виконуючи цю мету, класні керівники працювали над наступними завданнями:
1. згуртованість учнівського колективу.
2. Впровадження в середніх та старших класах анкетування з виявленням наслідків виховної роботи і напрямками на майбутнє.
3. Поліпшити роботу з батьками, а саме, практикувати батьківські семінари – практикуми, урізноманітнювати класні батьківські збори.
4. Запроваджувати сімейні свята, що безпосередньо приводить до спілкування дітей і батьків.
Протягом навчального року клані керівники працювали за своїми планами, виконуючи ці завдання. Крім того в школі готувалися і проводилися заходи і свята. Це і День Учителя – підготовлений учнями школи. Класоводи початкових класів Гурчак Л.В., Науменко І.М., Кошова І. Ю. познайомили нас з святами Миколая, Свято зустрічі зими і т. д. Силами колективу школи проводились зустріч Нового року та Дня Перемоги.
З метою підвищення ефективності виховного процесу вивчали теоретичний матеріалом з вибраної проблеми, систематично слідкували за новинками літератури з виховання, державними документами, що стосуються виховання і освіти на засіданні методичного об’єднання.
В виховній роботі класні керівники використовують педагогічну спадщину В.О.Сухомлинського, яка дає безліч форм і методів роботи з підростаючим поколінням.
Проаналізувавши роботу ШМО класних керівників, члени ШМО вирішили, що в основному поставлені перед ними завдання виконанні, але потрібно приділити більшу увагу в наступному році таким завданням як :
1. соціально - психологічні тренінги.
2. Впроваджувати в практику , ситуаційно – рольові ігри, інтелектуальні аукціони.
3. Використовувати різні форми роботи з книжкою, періодичною пресою.
4. Проводити семінари - практикуми з батьками про виховання дітей.
5. Застосовувати метод відкритої трибуни по обміну досвідом.
В 2013 – 2014 навчальному році класні керівники будуть працювати над проблемою «Створення і удосконалення умов для розвитку творчої особистості учнів у процесі навчання і виховання в умовах стабілізації і розвитку школи».
Головне завдання яке стоїть перед педколективом школи, озброїти кожного школяра базисними знаннями й основами культури для формування гармонійної всебічно – розвиненої особистості, справжнього громадянина, який здатний розібратися в економічних, політичних, екологічних проблемах сьогодення на основі загальнолюдських цінностей, принципів моралі виховувати підростаюче покоління шляхом відродження національних традицій українського народу, розвивати таланти, готувати учнів до трудової діяльності, вести профорієнтаційну роботу.
Всю виховну роботу вести в комплексі за такими напрямками:
- виховання учнів на патріотичних началах та звичаях українського народу;
- ціннісно – орієнтована діяльність;
- превентивне навчання:
а) правова освіта;
б) фізичне виховання (формування здорового способу життя);
в) моральне виховання;
г) трудове виховання і профорієнтація;
- родинне виховання;
- організаційно – методична робота з педагогами.
Багато традиційних свят та інших виховних заходів проводиться в школі, але хотілося, щоб якомога більше приділялося уваги кожній дитині, щоб талант і обдарованість проявлявся не в останній рік навчання в школі, а значно раніше, щоб задоволення від успіхів та досягнень наших дітей отримували всі ми. Школа – це передусім простір життя дитини,тут вона не готується до життя, а живе. І тому важливо вибудовувати виховний простір так, щоб він сприяв гармонізації відносин між дітьми і вчителями, школою і родиною.
Майбутнє України за поколінням, котре сьогодні в шкільних стінах опановує життя, якість якого залежить від рівня сформованості життєвої компетентності.
Однією з основних проблем у виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, направлена на правовий аспект у вихованні учнів, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина - це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя, вихователя. Тільки при такому підході до справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини.
Робота методичного об’єднання класних керівників спрямована на формування умінь вчителів плідно працювати з учнями, враховуючи інтереси й запити самих школярів, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплює питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання.
Кінцевою метою є формування вихованого, фізично здорового школяра, з розвиненим почуттям взаємоповаги, терпимості, толерантності, чесності у стосунках з товаришами, батьками, однолітками.